תיקון מחשבים – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

תנסו לתאר את החיים שלכם בלי מחשב. בבית, בעסק, בכל מקום בו אתם נמצאים. זה כמעט בלתי אפשרי. עם כל הכבוד למכשיר הסמארטפון ועם כל הכבוד לטאבלט, שום דבר לא יכול להחליף את המחשב האישי או העסקי שלנו.
בין אם זה בשביל גלישה סטנדרטית באינטרנט עם הקפה של הבוקר, בין אם זה בשביל לשוחח עם אנשים דרך הפייסבוק או מקורות אחרים, לבצע הזמנות של מוצרים ושירותים, כתיבת מסמכים, צפייה בסדרות או סרטים וכמובן לכל צורך עסקי כזה או אחר. אנחנו לא יכולים להסתדר בלי המחשב שלנו, וקשה לנו לתאר מה נעשה בלעדיו, אפילו לזמן קצר.
לכן, כשנדרש מאיתנו לפנות אל מעבדת תיקון מחשבים מסיבה כזו או אחרת, אנחנו רוצים לדעת, שהמחשב שלנו יקבל את השירות הטוב ביותר, ותוך זמן קצר מאוד הוא יחזור אלינו ונוכל להשתמש בו בצורה סדירה.
תיקון מחשבים צריך להתבצע במספר סיטואציות:
ראשית, כשמחשב כלל לא עובד ואז נדרש לבחון האם מדובר בבעיה של תוכנה או חומרה.
שנית, כשהמחשב עובד לאט, באופן כזה שאי אפשר בכלל להשתמש בו (כשברור שהבעיה היא במחשב ולא נניח ברשת האינטרנט הביתית או ברשת של העסק)
שלישית, כשהמחשב עובד באופן כללי, אך אחד הרכיבים שלו פגום. למשל, המסך איננו עובד בצורה סדירה, כונן DVD איננו עובד, המקלדת או העכבר במחשב נייד אינם תקינים באופן מלא.
ארבע, במצב בו המחשב עובד אך הוא חייב לעבור שדרוג בשביל שנוכל להפעיל תוכנות ומערכות מתקדמות יותר. זה נכון בעיקר במחשבים ישנים.
לפני שנסביר כיצד מבצעים תיקון של מחשב, חשוב להבהיר, רק גורם מקצועי, מוסמך, יכול לבצע את העבודה. רק מי שיש לו את הכלים הנדרשים וכמובן את הניסיון הנדרש. אחרת, אם ננסה לתקן את המחשב בעצמנו או להביא אותו לתיקון אצל גורם לא מוסמך, הרי שאנחנו עלולים לגרום לנזק משמעותי יותר, ובמקרה שמדובר במחשב תחת אחריות, הרי שאנחנו עלולים לאבד אותה.
כיצד מתקנים מחשב
בשלב הראשון יתבצע אבחון של המחשב, בשביל להבין את מהות הבעיה. האבחון יתבצע דרך הדלקת המחשב ובדיקה של פרמטרים שונים.
בשלב השני, תיבחן השאלה האם מדובר בנזק בחומרה או נזק בתוכנה. יש הבדל בין השניים, שכן נזק בחומרה דורש פתיחה של המחשב באופן פיזי והחלפה של רכיב כזה או אחר, נזק בתוכנה דורש הסרה והתקנה של תוכנה חלופית.
בשלב השלישי, יתבצע תהליך של בדיקות מקיפות לוודא, האם התיקון אכן התבצע כנדרש. הבדיקות יבחנו גם את הנקודה שהיתה אמורה להיות מטופלת וגם נקודות אחרות שקשורות לתפקוד המחשב, בשביל לוודא ששום דבר אחר לא נפגע כתוצאה מהשינוי.
כשלקוח מגיע לקחת את המחשב, מציגים בפניו מה התבצע ושאכן התקלה תוקנה.